Jak promować sklep internetowy?

promocja sklepu internetowego

Tajemnica sukcesów niektórych sklepów internetowych tkwi w skutecznej promocji. Okazuje się, że na samym początku wcale nie trzeba wydawać majątku aby zaistnieć w sieci. Na wstępie należy określić profil potencjalnych klientów – ich wiek, płeć, zainteresowania czy pozycję społeczną. Takie informacje w dużej mierze determinują formę i miejsce reklamy.

Reklama płatna w wynikach wyszukiwania

W przypadku kiedy sklep nie jest dobrze wypozycjonowany można zainwestować w linki sponsorowane czy boksy reklamowe. Wyświetlają się one na ogół w górnej lub bocznej części wyszukiwarki. Klient płaci tylko za ilość kliknięć, a nie odsłon co jest rozwiązaniem dość tanim.

Obecność sklepu w katalogach stron

Ponadto sklep można umieścić też w katalogu stron, których jest sporo. Jest to darmowe lub kosztuje zaledwie kilka złotych.

Banery reklamowe

Wciąż niesłabnącą popularnością cieszą się różnego rodzaju banery wykorzystywane na portalach i serwisach internetowych. Są one już droższe, ale efektowne. Najlepiej taki baner umieścić na stronie związanej tematycznie z danym sklepem. Ponadto od lat warto inwestować w mailing, a więc reklamę wysyłaną mailowo. Może mieć ona formę tekstową lub interaktywnej wiadomości w formacie HTML.

Mailing targetowany

Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest mailing targetowany. Podobną formą promocji jest tworzenie newsletterów oraz ich rozsyłanie do osób, które wyraziły na to chęć. Wysyłanie regularnych wiadomości do klientów sklepu odnośnie nowych produktów czy ciekawych promocji może przynosić spore zyski. Wpływa to najczęściej pozytywnie na budowanie wizerunku firmy.

Trzeba tylko uważać, aby nie przesadzić częstotliwością rozsyłania takich wiadomości. Raz na tydzień zazwyczaj jest wystarczająco. Coraz większą popularność zdobywają też newslettery branżowe, a więc takie zawierające ciekawostki i artykuły z danej dziedziny. Klienci chętnie zapoznają się z takimi informacjami.

Jak promować sklep internetowy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry